امور کنسولی

دریافت مهر خروج مشمولین

مجوز خروج مشمولین به آقایان دارای ۱۸ سال سن و بالاتر ( تا متولدین سال 1355 ) که دارای گذرنامه ایرانی بوده و کارت پایان خدمت یا معافی ندارند و حداقل ۳ سال مقیم خارج از کشور باشند، تعلق می گیرد.

در حال حاضر محل مذکور تا پایان سال 1405 اعتبار داشته و فرد مشمول با دریافت این مهر می تواند سالی دوبار به ایران مسافرت کرده و از کشور خارج شود مشروط به اینکه مدت حضور وی در ایران جمعا بیش از سه ماه نشود.

جهت دریافت مهر خروج مشمولین می بایست ابتدا به سامانه میخک مراجعه نموده و پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری در قسمت امور گذرنامه - اجازه خروج ویژه مشمولین خدمت سربازی، مدارک لازم که شامل اصل گذرنامه معتبر ایرانی، رسید پرداخت هزینه و پاکت تمبردار با نام و نشانی جهت عودت گذرنامه می باشد را به بخش کنسولی سفارت ارسال و یا تحویل نمایند.

توجه: جهت دریافت مهر خروج مشمولین، محل اقامت در گذرنامه ایرانی بایستی دانمارک درج شده باشد. در غیر اینصورت باید ابتدا نسبت به تجدید گذرنامه و تغییر محل اقامت در گذرنامه اقدام نمود و سپس مهر خروج مشمولین را در گذرنامه درج نمود.

هزینه مهر خروج مشمولین جهت افرادی که برای اولین بار درخواست داده اند 375 کرون و برای کسانی که قبلاً مهر خروج دریافت کرده و اکنون درخواست تجدید آن را دارند 150 کرون می باشد که می بایست فقط از طریق سیستم بانکی به حساب سفارت ( شماره حساب 4140059900- 4001  در بانک Danske  واریز و رسید پرداختی همراه دیگر مدارک تحویل گردد.

جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تلگرامی کنسولی  عضو شوید