امور کنسولی

تفکیک گذرنامه

تعریف تفکیک از گذرنامه :

اگر تا کنون گذرنامه مختص به خود نداشته اید و نام شما به عنوان «همراه» در گذرنامه شخص دیگری، از جمله همسر و یا والدین درج شده است، می بایستی تفکیک گذرنامه صورت گیرد و امکان درج به عنوان «همراه» در گذرنامه به هیچ عنوان وجود ندارد، حتی برای نوزادان.

 

نکات بسیار مهم:

اگر سن شخص متقاضی تفکیک زیر ۱۸ سال باشد، می بایستی علاوه بر حضور خود شخص متقاضی، پدر (یا قیم قانونی) وی نیز باید برای درخواست و اعلام رضایت یکبار در بخش کنسولی حاضر شود.

برای افراد بالای ۱۸ سال نیازی به حضور پدر نمی باشد اما حضور خود شخص متقاضی الزامی است. پاکت برگشت برای کلیه تقاضاها پستی ضروری می باشد. حتما پاکت برگشت با درج نشانی دقیق در روی ان همراه مدارک خود ارسال نمایید.

*** نکته مهم در ارتباط با نحوه ارسال مدارک

بر اساس اعلام اداره پست دانمارک ، کلیه مرسولات پستی به صورت سفارشی، از این پس به جای تهیه تمبر فیزیکی باید به صورت آنلاین در سایت post nord رجیستر و خریداری شود و از ارسال با تمبر های معمولی و همچنین برچسب های کوئیک خودداری میگردد .

اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان 

حتما به توضیحات مندرج در همین سایت در قسمت «شرایط درخواست تغییر محل اقامت» توجه فرمایید.

اگـر بـرای اولین بار تـقـاضای گـذرنـامه می نمایید یا گـذرنامه کـنونی شما در خـارج از دانمارک صـادر شده است، می بایستی به صورت حضوری و با داشتن کد رهگیری از   سامانه میخک    درخواست گذرنامه فرمایید.

چنانچه گذرنامه کنونی شما در بخش کنسولی سفارت ایران در کپنهاگ صادر شده باشد، جهت تجدید آن نیاز به مراجعه حضوری نبوده و می توانید بعد از تکمیل پرونده و ثبت نام در سامانه میخک  و دریافت کد رهگیری سامانه میخک مدارک خود را از طریق پست (به توضیحات مربوط به پست و پاکت برگشت توجه شود) ارسال نمایید. حتما توجه فرمایید که برای درخواست پستی، ارسال «اصل شناسنامه» به بخش کنسولی کاملا ضروری می باشد، چنانچه اصل شناسنامه ضمیمه نباشد، مدارک شما بدون انجام کار بازپس فرستاده خواهد شد. لطفا به سایر مدارک مورد نیاز در همین صفحه نیز توجه فرمایید.

لینک  راهنمای سایت میخک