امور کنسولی

گذرنامه افراد دو تابعیتی

نکات بسیار مهم

چنانچه صفحات گذرنامه کنونی شما پر شده و یا کمتر از شش ماه به پایان اعتبار آن باقی مانده باشد، می‌توانید نسبت به تجدید گذرنامه خود اقدام فرمایید بخش کنسولی این سفارت به هموطنان گرامی اکیدا توصیه می نماید، شش ماه پیش از پایان اعتبار گذرنامه، نسبت به تقاضای صدور گذرنامه جدید اقدام فرمایند 

اگـر بـرای اولین بار تـقـاضای گـذرنـامه می نمایید یا گـذرنامه کـنونی شما در خـارج از دانمارک صـادر شده است، می‌بایستی به صورت حضوری و با داشتن کد رهگیری از سامانه میخک  http://mikhak.mfa.ir  درخواست گذرنامه فرمایید.

چنانچه گذرنامه کنونی شما در بخش کنسولی این سفارت در کپنهاگ  صادر شده باشد، جهت تجدید آن نیاز به مراجعه حضوری نبوده و می‌توانید بعد از تکمیل پرونده و ثبت نام در سامانه میخک  و دریافت کد رهگیری  http://mikhak.mfa.ir مدارک خود را از طریق پست (به توضیحات مربوط به پست و پاکت برگشت توجه شود) ارسال نمایید. 

حتما توجه فرمایید که برای درخواست پستی، ارسال «اصل شناسنامه» به بخش کنسولی این سفارت کاملا ضروری می‌باشد، چنانچه اصل شناسنامه ضمیمه نباشد، مدارک شما بدون انجام کار بازپس فرستاده خواهد شد. لطفا به سایر مدارک مورد نیاز در همین صفحه نیز توجه فرمایید.

پاکت برگشت برای کلیه تقاضاهای پستی ضروری می‌باشد. حتما پاکت برگشت با درج نشانی دقیق بر روی آن را همراه مدارک خود ارسال نمایید.

*** نکته مهم در ارتباط با نحوه ارسال مدارک

بر اساس اعلام اداره پست دانمارک ، کلیه مرسولات پستی به صورت سفارشی، از این پس به جای تهیه تمبر فیزیکی باید به صورت آنلاین در سایت post nord رجیستر و خریداری شود و از ارسال با تمبر های معمولی و همچنین برچسب های کوئیک خودداری میگردد .

بدیهی است با توجه به اینکه روال کاری بخش کنسولی به صورت مراجعه حضوری می‌باشد این بخش پس از ارسال گذرنامه با پست مسئولیتی در قبال مدارک صادر شده ندارد.  

حتما به توضیحات مندرج در همین سایت در قسمت «شرایط درخواست تغییر محل اقامت» توجه فرمایید.

 

 قابل توجه کلیه دانشجویان محترم

با توجه به اینکه محل اقامت در گذرنامه متقاضیان تسهیلات دانشجوئی می‌بایست ایران باشد لذا جهت آندسته از افرادی که تمایل به استفاده از خدمات دانشجوئی از جمله تشکیل پرونده دانشجوئی، صدور گذرنامه و یا مهر خروج دانشجوئی می‌باشند درج محل اقامت ایران در گذرنامه های آنان ضروری بوده و چنانچه محل اقامت در گذرنامه کشور دانمارک درج گردیده باشد از ارائه خدمات دانشجوئی خودداری خواهد شد. بدیهی است دانشجویانی که محل اقامت آنان در گذرنامه کشور دانمارک درج گردیده است درج محل اقامت ایران در گذرنامه‌های آنان مقدور نبوده و می‌بایست نسبت به تعویض گذرنامه و تبدیل محل اقامت، در داخل کشور اقدام نمایند.

 

مدارک مورد نیاز:

  1.      مراجعه به سامانه میخک به آدرسhttp://mikhak.mfa.ir  و تشکیل پرونده و ثبت نام اولیه جهت صدور گذرنامه و با همراه داشتن کد رهگیری دریافت شده از سامانه میخک جهت صدور گذرنامه.
  2.      اصل گذرنامه کنونی .
  3.      اصـل شـناسنـامه شـناسـنامه افـراد بـالای ۱۵سـال می‌بایستی عکسدار باشد. هموطنانی که سن آنان بالای ۱۵سال بوده ولی شناسنامه ایشان بدون عکس باشد، می‌بایستی ابتدا جهت تعویض شناسنامه به بخش مربوطه مراجعه فرمایند.
  4.      چنانچه برگه اقامت معتبر شما (به صورت برچسب) در گذرنامه ایرانی شما درج شده، یک کپی از آنمورد نیاز است. اگردارای کارت اقامت  می‌باشید  ارائه تصویر آن الزامی می‌باشد
  5.      فایل عکس ۵ /۴ × ۵ /۳ بیومتریک رنگی جدید (بیشتر از 6 ماه از آن نگذشته باشد ) زمینه سفید، (عکاسی حرفه ای بدون هرگونه عینک، بدون هر گونه رتوش، عکس بانوان با حجاب اسلامی، عکس آقایان بدون کلاه ) را در سامانه میخک بار گذاری نمائید. 

    *همراه داشتن یک قطعه عکس فیزیکی الزامی می‌باشد.

  6.      پرداخت هزینه صدور گذرنامه طبق جدول هزینه‌های کنسولی و ارائه کپی ازرسید بانکی،   چنانچه تقاضای خود را به صورت حضوری ارائه می دهید، پرداخت با کارت بانکی دن کارت در بخش کنسولی  نیز امکان پذیر خواهد بود.
  7.       اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان بین  ۱۸تا ۵۰سال - آقایانی که کارت پایان خدمت یا معافیت دریافت نکرده اند، می‌بایستی علاوه بر رعایت مراتب بالا، به بخش «مهر خروج مشمولین» در همین سایت مراجعه نمایند.

  تذکرات مهم :

۱)  در صورت ارسال مدارک با پست سفارشی، حتما کلیه موارد ذکر شده در سامانه میخک انجام گرفته و بعد از تکمیل مراحل تشکیل پرونده و ثبت نام ، کد رهگیری را با مدارک مورد نیاز که در بالا به آن اشاره شده است به بخش کنسولی ارسال نمایند.در صورت نقص مدارک و یا همراه نبودن کد رهگیری، همه مدارک بدون اقدام برگشت داده خواهد شد.

۳) چنانچه عکس هایی که در سامانه میخک بار گذاری می‌شود قدیمی‌باشد، مسئولین بخش گذرنامه از صدور گذرنامه خودداری خواهند نمود. چنانچه عکس شما جدید نباشد و به هر دلیل گذرنامه جدید شما با عکس قدیمی صادر گردد، مسئولیت مشکلات احتمالی هنگام عبور از مرزهای بین المللی بر عهده خود شما خواهد بود و بخش کنسولی هیچگونه مسئولیتی را در این زمینه نمی‌پذیرد.  

4) کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت پایان خدمت/معافیت  فقط در صورتی به جای اصل آنها قابل پذیرش خواهد بود که از طریق وزارت امور خارجه در تهران (ساختمان شماره ۳، اداره گذرنامه و روادید) و یا یکی از دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در شهرهای شیراز، تبریز و مشهد و ساری و ... برای این نمایندگی از طریق اتوماسیون اداری ارسال گردد..

5) کلیه پرسشنامه‌ها و درخواستهای مربوط به صدور گذرنامه فرد زیر ۱۸سال سن باید توسط پدر و یا قیم قانونی وی امضاء شوند.

6) برای کلیه اتباع ایرانی، حتی نوزادان، گذرنامه جداگانه صادر می‌شود. امکان درج همراه در گذرنامه وجود ندارد.

لینک سامانه میخک : http://mikhak.mfa.ir

لینک راهنمای سامانه میخک :   http://mikhak.mfa.ir/help.pdf

حتما به توضیحات مندرج در همین سایت در قسمت «شرایط درخواست تغییر محل اقامت» توجه فرمایید.

 

مدارک مورد نیاز: 

  1.      تکمیل یک نسخهفرم ۱۰۳جهت بقا به تابعیت وبارگذاری (آپلود) آن در بخش گذرنامه سامانه میخک به همراه اسکن تصویر  کارت شناسایی دانمارکی   و یا صفحه اول گذرنامه دانمارکی
  2.       یک قطعه عکس ۵ /۴ × ۵ /۳ بیومتریک رنگی جدید (مربوط به سال جاری) زمینه سفید، چاپ شده بر روی کاغذ براق (عکاسی حرفه ای بدون هرگونه عینک، بدون هر گونه رتوش، عکس بانوان با حجاب اسلامی، عکس آقایان بدون کلاه - از الصاق عکس بر روی فرم خودداری فرمایید. همچنین از پشت نویسی عکسها خودداری فرمایید، عکسها را در یک پاکت کوچک قرارداده و مشخصات خود را بر روی پاکت بنویسید و سپس درب پاکت را با چسب ببندید.
  3.      پرداخت هزینه صدور گذرنامه طبق جدول هزینه‌های کنسولی و ارائه کپی ازرسید بانکی،   چنانچه تقاضای خود را به صورت حضوری ارائه می دهید، پرداخت با کارت بانکی   دن کارت در بخش کنسولی  نیز امکان پذیر خواهد بود.
  4.       پاکت برگشت به همراه تمبر آن لاین پستی برای کلیه تقاضاهای پستی ضروری می‌باشد .
  5.      اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان بین ۱۸ تا ۵۰ سال - آقایانی که کارت پایان خدمت یا معافیت دریافت نکرده اند، می‌بایستی علاوه بر رعایت مراتب بالا، به بخش «مهر خروج مشمولین» در همین سایت مراجعه نمایند.

  تذکرات:

۱) توصیه می‌شود کلیه مدارک خود را داخل فویل پلاستیکی   قرارداده و سپس در پاکت بگذارید.

۲) چنانچه عکس هایی که در سایت آپلود می‌کنید یا به بخش کنسولی تحویل می دهید قدیمی‌باشد، مسئولین بخش گذرنامه از صدور گذرنامه خودداری خواهند نمود. چنانچه عکس شما جدید نباشد و به هر دلیل گذرنامه جدید شما با عکس قدیمی صادر گردد، مسئولیت مشکلات احتمالی هنگام عبور از مرزهای بین المللی بر عهده خود شما خواهد بود و این سفارت هیچگونه مسئولیتی را در این زمینه نمی‌پذیرد.  

3) کپی مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت پایان خدمت/معافیت  فقط در صورتی به جای اصل آنها قابل پذیرش خواهد بود که از طریق وزارت امور خارجه در تهران (ساختمان شماره ۳، اداره گذرنامه و روادید) و یا یکی از دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در شهرهای شیراز، تبریز و مشهد و ساری و ... برای این نمایندگی از طریق اتوماسیون اداری ارسال گردد..

4) کلیه پرسشنامه‌ها و درخواستهای مربوط به صدور گذرنامه فرد زیر ۱۸سال سن باید توسط پدر و یا قیم قانونی وی امضاء شوند.

5) برای کلیه اتباع ایرانی، حتی نوزادان، گذرنامه جداگانه صادر می‌شود. امکان درج همراه در گذرنامه وجود ندارد.