ثبت ازدواج مرد ایرانی با زن ایرانی

هموطنان گرامی ساکن در حوزه این سفارت  میتوانند با مراجعه حضوری و ارائه مدارک ذیل ازدواج خود را برابر قوانین ایران و به صورت رسمی به ثبت برسانند.

 

مدارک مورد نیاز:

1-  اخذ کد رهگیری از سامانه میخک www.mikhak.ir

2-  درخواست کتبی مرد و زن فرم شماره 12-722.

3-  اصل شناسنامه عکس دار و معتبر مـرد و زن.

4-  اصل گواهی ازدواج شرعی صادره از مراکز و مؤسسات اسلامی معتبر و مورد تأیید نمایندگی و یک نسخه تصویر آن.

*  در مورد اقلیتهای دینی شناخته شده در قانون اساسی شامل: مسیحی، کلیمی و زرتشتی، ارائه گواهی ازدواج صادره از سوی مراجع دینی و مذهبی آنان الزامی است.

5-  اصل و یک نسخه تصویر از گواهی ازدواج رسمی  صادره از طرف مقامات ذیربط دانمارک  

6-  اصل اجازه نامه رسمی ولی زوجه (پدر یا جد پدری) چنانچه ازدواج اول باشد.

*  در صورت فوت ولی زوجه، ارائه خلاصه رونوشت فوت (گواهی فوت) الزامی است.

7-  اصل گواهی بهداشتی مرد و زن مبنی برنداشتن امراض مانع از ازدواج، شامل: تالاسمی، ایدز، سفلیس و عدم اعتیاد به مواد مخدر.

*  گواهی مذکور به تأیید  وزارت خارجه دانمارک رسیده باشد.

8-  واریز مبلغ 18 یورو به حساب نمایندگی. (دستگاه کارت خوان در نمایندگی موجود است)

9-  اصل و تصویر کارت اقامت دانمارکی  و یا پاسپورت دانمارکی  .

تذکرات مهم:

الف-  درصورت المثنی بودن شناسنامه، می‌بایست گواهی تجرد دارنده شناسنامه المثنی توسط اداره کل ثبت احوال امور خارجه -اداره کل امور هویتی ایرانیان مقیم خارج از کشور وابسته به سازمان ثبت احوال کشورwww.sabteahval.ir/kharejeh) ) - صادر و از طریق وزارت امورخارجه (ساختمان شماره سه، اداره سجلات واحوال شخصیه) رسماً به این سفارت ارسال شده باشد. این گواهی پس از صدور تنها 3 ماه اعتبار داشته و قابل استفاده خواهد بود.

ب-  در صورتی که ازدواج رسمی و محلی زن و مرد (بند5) در کشور دیگری غیر از دانمارک انجام شده باشد، نسبت به تأیید آن توسط نمایندگی کشور صادرکننده در کشور دانمارک  و سپس وزارت خارجه دانمارک اقدام گردد. یا از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی در آن کشور مورد تأیید قرار گیرد.

ج-  برای تهیه اجازه نامه رسمی ولی زوجه (بند 6 مدارک) چنانچه پدر یا جد پدری در خارج از کشور ساکن باشد، حضور وی به همراه اصل شناسنامه جدید یا گذرنامه معتبر ایرانی و یا کارت شناسائی ملی در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل سکونت برای تنظیم اجازه نامه ضروری است.

*  در صورت سکونت پدر یا جد پدری در ایران، به یکی از دفاتر اسناد رسمی در داخل کشور مراجعه و نسبت به تنظیم اجازه نامه مذکور اقدام و پس از تأیید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور )اداره کل امور اسناد و سردفتران (از طریق وزارت امورخارجه) اداره سجلات واحوال شخصیه واقع در ابتدای خیابان امام خمینی ره( برای این سرکنسولگری ارسال شود.

د-  چنانچه از تاریخ ازدواج شرعی و یا محلی (ردیف‌های 5 و 4) بیش از یک سال سپری شده باشد، ارائه گواهی بهداشتی ردیف 7 ضرورت ندارد.

هـ-  پس از تهیه مدارک، برای تعیین وقت قبلی با یکی از شماره تلفن‌های زیر تماس حاصل نمائید.

 

عنوان

شمارة تماس

ساعات کاری

- ثبت ازدواج و طلاق (با تعیین وقت قبلی)

- ثبت فوت (با تعیین وقت قبلی)

- صدور شناسنامه (با تعیین وقت قبلی)

- حمل جنازه

- نصب قیم و امین

004539160070

دوشنبه تا جمعه

از ساعت 9 الی 12

 

پاسخگوئی تلفنی

از ساعت 14 الی 16