گذرنامه مفقوده یا سرقت شده

 
قابل توجه ایرانیان مقیم دانمارک:
هموطنان عزیز در صورت مفقود شدن گذرنامه ایرانی، به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده احتمالی و اطلاع مقامات محلی، مراتب را به اطلاع پلیس دانمارک رسانده و گزارش دریافتی از سوی پلیس را به ضمیمه سایر مدارک جهت صدور گذرنامه به بخش کنسولی سفارت ارائه نمایند.

تعریف گذرنامه مفقوده یا مسروقه:

هنگامی که فردی دارای گذرنامه ایرانی معتبر باشد و گذرنامه وی مفقود و یا سرقت شود، این گذرنامه مفقوده و یا مسروقه نامیده می شود. این تعریف شامل افرادی که دارای اقامت پناهندگی (یا تابعیت مضاعف دانمارکی) بوده و سالها پیش گذرنامه آنان بنا به دلایلی گم شده است و یا در حال حاضر در دسترس نمی باشد، نخواهد شد. این گونه هموطنان باید ضمن حضور در بخش کنسولی  تقاضای اولین گذرنامه  کنند.( بعد از مراجعه به سامانه میخک و دریافت کد رهگیری) 

 

چـنانـچه گـذرنـامه مـعـتـبـر خود را گـم کـرده اید و یا اینکه گذرنامه مـعـتـبـر شما مورد سرقت قرار گرفته است، می بایستی بلافاصه موضوع را به پلیس دانمارک اطلاع دهید و گزارش کتبی مربوطه (گزارش فقدان گذرنامه) را از پلیس دریافت کنید. سپس می توانید بعد از اطمینان از پیدا نشدن گذرنامه خود در مهلت یک ماه پس از مفقود شدن یا دزدیده شدن گذرنامه، با حضور در محل بخش کنسولی درخواست صدور گذرنامه جدید فرمایید. حضور متقاضی در این نمایندگی الزامی است.

 پاکت برگشت برای کلیه تقاضاها پستی ضروری می باشد. حتما در  پاکت برگشت درج نشانی دقیق  الزامی می باشد.

*** نکته مهم در ارتباط با نحوه ارسال مدارک

بر اساس اعلام اداره پست دانمارک ، کلیه مرسولات پستی به صورت سفارشی، از این پس به جای تهیه تمبر فیزیکی باید به صورت آنلاین در سایت post nord رجیستر و خریداری شود و از ارسال با تمبر های معمولی و همچنین برچسب های کوئیک خودداری میگردد .

اصل و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان 

مدارک عمومی برای همه متقاضیان:

1- ارائه گزارش پلیس دانمارک

2 - اصـل شـناسـنامه شـناسـنـامه افراد بالای ۱۵ سال می بایستی عکسدار باشد. هموطنانی که سن آنان بالای ۱۵ سال بوده ولی شناسنامه ایشان بدون عکس باشد، می بایستی ابتدا جهت تعویض شناسنامهبه بخش مربوطه مراجعه فرمایند.

3 - کارت ملی برای متقاضیان بالای ۱۵ سال چنانچه کارت ملی ندارید، لطفا ابتدا بهبخش اطلاعیه کارت ملی در همین سایت  مراجعه فرمایید.

4  - فایل ۵ /۴ × ۵ /۳ بیومتریک رنگی کاملا جدید (مربوط به سال جاری) زمینه سفید (عکاسی حرفه ای یا حداقل با دستگاه هایFotoautomat) بدون هرگونه عینک، عکس بانوان با حجاب اسلامی، عکس آقایان بدون کلاه - از الصاق عکس بر روی فرم خودداری فرمایید.

4- پرداخت هزینه صدور گذرنامه طبقجدول هزینه های کنسولی  و ارائه کپی ازرسید بانکی  -  پرداخت با کارت بانکی Danske Bankنیز در بخش کنسولی امکان پذیر خواهد بود.

5 - پاکت برگشت برای کلیه تقاضاها پستی ضروری می باشد. حتما در  پاکت برگشت درج نشانی دقیق در روی ان بهمراه 120 کرون تمبر Quickbrev الزامی می باشد.

6 - اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان بالای ۱۸ سال کاملآقایان دارای ۱۸سال سن و بالاتر که کارت پایان خدمت یا معافیت دریافت نکرده اند، می بایستی علاوه بر رعایت مراتب بالا، بهبخش «مهر خروج مشمولین» در همین سایت مراجعه نمایند.

اگـر بـرای اولین بار تـقـاضای گـذرنـامه می نمایید یا گـذرنامه کـنونی شما در خـارج از دانمارک صـادر شده است، می بایستی به صورت حضوری و با داشتن کد رهگیری از سامانه میخک  http://mikhak.mfa.ir  درخواست گذرنامه فرمایید.

چنانچه گذرنامه کنونی شما در سفارت ایران در دانمارک  صادر شده باشد، جهت تجدید آن نیاز به مراجعه حضوری نبوده و می توانید بعد از تکمیل پرونده و ثبت نام در سامانه میخک  و دریافت کد رهگیری  http://mikhak.mfa.ir مدارک خود را از طریق پست (به توضیحات مربوط به پست و پاکت برگشت توجه شود) ارسال نمایید. حتما توجه فرمایید که برای درخواست پستی، ارسال «اصل شناسنامه» به سرکنسولگری کاملا ضروری می باشد، چنانچه اصل شناسنامه ضمیمه نباشد، مدارک شما بدون انجام کار بازپس فرستاده خواهد شد. لطفا به سایر مدارک مورد نیاز در همین صفحه نیز توجه فرمایید.

 پاکت برگشت برای کلیه تقاضاها پستی ضروری می باشد. حتما در  پاکت برگشت درج نشانی دقیق در روی ان بهمراه 120 کرون تمبر Quickbrev الزامی می باشد.

 

راهنمای سامانه میخک  http://mikhak.mfa.ir/help.pdf