استعلام و ترجمه گواهینامه رانندگی

فرآیند ثبت درخواست استعلام و ترجمه گواهینامه رانندگی

 

1- در صورتیکه قبلا در سامانه میخک ثبت نام نکرده اید با کلیک بر روی (لینک ثبت نام سامانه میخک ) ابتدا ثبت نام نمائید.

 

2- در صورت ثبت نام در سامانه میخک، با کلیک بر روی (لینک ورود به سامانه میخک  )  وارد سامانه میخک شوید.

3- فرم استعلام گواهینامه رانندگی در سامانه میخک را با بارگذاری تصویر گواهینامه، گذرنامه معتبر ایرانی و مدرک اقامتی معتبر (به صورت خوانا و در ابعاد اصلی) تکمیل و با کلیک بر روی دکمه "ثبت" ، کد رهگیری بر روی صفحه نمایشگر رایانه جهت اطلاع و پیگیری های بعدی، نشان داده خواهد شد. کد رهگیری مذکور متعاقبا به ایمیل شما نیز ارسال میگردد. لازم بذکر است اطلاعات فرم تکمیل شده و مدارک بارگذاری شده برای استعلام به مراکز مربوط ارسال میشود.

4- بعد از دریافت نتیجه استعلام گواهینامه (از طریق ایمیل و یا سامانه میخک) برای دریافت ترجمه گواهینامه تایید شده، به همراه مدارک زیر به بخش کنسولی سفارت  جمهوری اسلامی ایران کپنهاگ مراجعه نمایید:

            - کد رهگیری

            - اصل گواهینامه

            - اصل گذرنامه معتبر ایرانی

یادداشت ها:

 لازم به ذکر است در صورت نیاز به بررسی وضعیت صحت صدور و تعلق گواهینامه رانندگی مراتب از حوزه محل صدور استعلام و پس  از وصول پاسخ و ارائه مدارک درخواستی فوق ترجمه به زبان محلی ارائه می گردد.

چنانچه مایل به دریافت ترجمه گواهینامه خود از طریق پست می باشید، لازم است مدارک مورد نیاز را به همراه  یک پاکت پستی تمبردار که آدرس پستی روی آن درج شده باشد، به نمایندگی ارسال گردد.

 این گواهی صرفاً جهت ارائه به مقامات محلی و به زبان محل صادر می گردد.

*از تاریخ 1392/5/22 تنها یک گواهینامه  صادر می گردد که مجوز رانندگی با انواع وسیله نقلیه در آن درج می گردد. همچنین گواهینامه های قبلی تا پایان مدت اعتبار قابل استفاده می باشند.